Dag 1 & 2

Zo, vandaag is onze reis dan werkelijk van start gegaan! Vanmorgen om 11.50 zou ons vliegtuig vertrekken en we zijn om alle file’s voor te zijn om 6.00 uur ‘s ochtends aangereden! Van allerlei kanten werd er gezegd dat we gek waren want dat we dan veel te vroeg op schiphol zouden zijn, maar wij namen liever het zekere voor het onzekere en waren er nu 3 uur van te voren! Dat bleek helemaal niet te vroeg te zijn geweest, want bij het inchecken bleek dat alle plaatsen aan het raam al bezet waren! Mijn grootste wens was langs Nicky zitten, maar die van Nicky was langs het raam zitten… Jammer maar helaas! Hij zal het met mij moeten doen! Haha. Na het inchecken hebben we nog even een lekkere kop koffie gedronken met de mama’s. Hier begon onze vakantie dan ook echt! Er zat namelijk een man langs ons die niet op zijn mondje was gevallen en hij was al vaker in Indonesië geweest! Hij buurtte dan ook volop over wat we wel/niet moesten doen, hoe we dingen konden regelen, wat het een beetje zou kosten en we hebben zelfs adressen om te slapen van hem gekregen! Haha, onze reis begint meteen gezellig!

Inmiddels zijn we in Singapore aanbeland en hier liepen we meteen tegen een internetpaal aan! Daar maken we dan ook even gebruik van! De vlucht is helemaal goed gegaan, we ruiken al een stukje minder fris en voelen ons ook wat brakjes, maar dat mag de pret niet drukken en dat hoort er stiekem ook wel een beetje bij! Zo direct gaan we t vliegtuig naar Bali (Denpasar) halen!!! Dan verder bericht van ons!!!! Jawel, we zijn heelhuids aangekomen!!! Helemaal toppie!! De reis is helemaal voorspoedig gelopen. Weinig turbulentie gehad, een beetje vertraging, maar een helemaal super de luxe service! Reizen met Singapore Airlines is echt een aanrader! Ze zijn ongelooflijk vriendelijk, komen continu lekkere hapjes, drankjes e.d. brengen, komen rond met handdoekjes en je hebt in de stoel voor je een eigen tv-schermpje!! Daar kun je lekker je eigen filmpje bekijken (keuze uit 58), of een tv-serie bekijken (oa Friends), Muziek bekijken en beluisteren of….. Nintendo-en!!!! Schitterend! Super Mario Bros, mijn held! Haha. Nee das natuurlijk flauwekul, maar in 14 uur zitten is dat een heel erg welkom tijdverdrijf! Toen we uit Singapore vertrokken zouden we eigenlijk wederom niet aan het raam zitten, maar we hadden geluk en dit bleek toch te zijn! Nicky dolgelukkig, want dan kon hij lekker in zijn eigen atlas vliegen… (uhu) Dit was wel echt schitterend! Toen we namelijk eenmaal vlakbij Bali aankwamen vlogen we over Java en daar hadden we een schitterend uitzicht over verschillende vulkanen! De toppen kwamen net boven de wolken uit en daar vlogen wij net boven langs! WAUW! Magnifiek zouden de belgjes zeggen! Het was zelfs zo dat 1 vulkaan op het moment dat we langs kwamen rook uit blies! Blijft toch een bijzonder natuurverschijnsel en geweldig dat wij dat weer mochten zien! Het landen was ook nog een beetje een spectakel. Denpasar (waar we op Bali zijn geland) ligt namelijk helemaal in t puntje van Bali en daar is het land maar heel smal. Met het vliegtuig, tijdens het landen, hang je dus continu over zee. De langingsbaan begint namelijk echt direct vanaf het strand! Je hangt dus heeeel erg laag boven zee, net boven de golven, terwijl je nog geen land in de buurt hebt gezien! Oeioei, ik zag de bui al hangen! Zul je zien, hebben wij weer! Een oenige piloot die nog een snoekduik wil maken! Haha. Gelukkig viel dit reuze mee en ging het allemaal helemaal goed! In Nederland hadden we al tickets via internet geboekt om ons naar Flores te brengen op zaterdag. Gelukkig dat we dit hadden gedaan (via www.merpati.co.id), want anders zat de vlucht al helemaal vol! Het zijn ook niet zo’n grote vliegtuigjes, van die fokker-propellorvliegtuigjes. De internetboeking was ook helemaal goed gegaan (tot grote opluchting van Nicky die toch wel wat aan het stressen was) Maar morgen vertrekken we om 11.35 uur naar Maumere op het eiland Flores.

Vandaag zijn we op zoek gegaan naar een budgethotel. In ons boekje hadden we er 1 gevonden die ons wel leuk leek en hebben ons daar met de taxi heen laten brengen. Heeeel vreemd het rijgedrag van de Indonesiërs hier!! Ze rijden allemaal aan de linkerkant van de weg, rijden dwars door elkaar heen en het is hier een groot scooterparadijs, die dan natuurlijk tussen alle auto’s door racen! Hectisch kun je het wel noemen dus! Jeetje ben ik blij dat ik hier niet hoef te rijden! Door van die straatjes door waar een brede auto voor mijn gevoel niet eens door kan, maar dan toch doen en ingehaald worden door een scootertje! AAhh!! Ik zou gek zijn geworden!!! En ik ben toch een verekkese coureur….! (ahum)Het is hier wel helemaal prachtig! Nicky en ik hebben allebei het gevoel alsof we in een sprookjeswereld terecht zijn gekomen. Een beetje het gevoel van het Chinagedeelte uit Euro Disney! De huizen zijn allemaal in de vorm van tempeltjes gebouwd, overal zie je kleine tempeltjes staan met daarin offers voor de goden, overal op straat en in winkels liggen kleine offers in mandjes op de grond. Een totaal andere wereld! Prachtig! Ons hotel is ook helemaal bijzonder geweldig, we keken onze ogen uit! We betaalden namelijk 6$ voor onze kamer (voor 2 personen samen), dus daar verwachtte we niet veel van. Nu blijkt, het is een soort van tempel, helemaal met de hand gebouwd, handgesneden deuren (houten deuren helemaal vol met versieringen in vormen van draken e.d. uitgesneden), overal goud(kleur) en marmer, ONGELOOFLIJK! We snappen echt niet hoe ze zoiets kunnen maken voor zo weinig geld! Bijzonder! We zitten vlak bij het strand, dus besluiten lekker even te douchen en dan te gaan zwemmen! maar eerst….een cadeautje voor mij!!! Ik ben namelijk vandaag jarig en Nicky heeft een cadeautje meegenomen! Hij heeft kaartjes geregeld voor de Musical Lion King, in het circustheater in Scheveningen!!! WAUW!! Ben ik echt heeeel erg blij mee!!! Helemaal super leuk!! Na dat prachtige cadeau lopen we, langs ongelooflijk veel winkeltjes waar ze allemaal vragen of we naar binnen komen, naar het strand toe. Ja ja, daar zien we ze weer, die golven die we zo hebben gemist!!!! JOEHOE!!!! Lekker spelen, lekker het kleine kindje uithangen en samen kijken hoe we het beste over de golven kunnen springen, lekker zonnen en vooral heeeel erg genieten!! Heerlijk, nu hebben we echt al een vakantiegevoel! Een lang uitgerekt strand, helemaal vol met palmen op de achtergrond, surfers op het water en een heerlijk fel zonnetje… Het kan toch niet mooier…. Nu gaan we lekker even wat lezen, dan samen voor mijn verjaardag heerlijk uit eten ergens en dan waarschijnlijk vroeg naar bed toe… morgen om 10.00 uur worden we door dezelfde taxichauffeur als vandaag weer opgehaald voor het volgende gedeelte van de trip!!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

icon_firefox - - Buurthuukske - Foto's - © 2003-2013 Nicky & Yvonne www.onzereizen.nl - icon_wordpress